Recenze filmu Temné Stíny

13. května 2012 v 9:14 | Lady Wolf |  Kritika filmů
Včera jsem byla (v kině Máj v Litoměřicích) na jedné z úplně prvních projekcích filmu Temné stíny. A musím přiznat, že byl fantastický! Johnny Depp opět předvedl své perfektní herecké schopnosti (takže se fanoušci nemusí obávat, že ve filmu promeškají jediny z Johnových typických výrazů), a spolu s Helenou Carter a Chloe Moretz (a spoustou dalšími), se opět stvořilo pod rukama Tima Burtona mistrovské dílo, který ocení každý milovník fantasy.

Příběh vypráví o kdysi překrásném sídle rodiny Collinsových, které nyní strádá pod rukou chudoby. Tato rodina dříve vlastnila úspěšnou manufakturu na výrobu rybích konzerv, ale dnes už ji hravě převálcovala jiná konzervárna jisté slečny Angelique. Sídlo tedy chátrá, dokud se dze neobjeví záhadný vzdálený příbuzný Barnabas, který pozůstalým členům rodiny odkryje bohatství skrytá po staletí přímo pod jejich nohama, a tak se rodině nebývale daří. Dokud se neobjeví Barnabasova stará známost, která mu již několikrát zkomplikovala život, a zdá se, že to má v plánu i teď...
V průběhu celého filmu Barnabas zjišťuje, že každý člen rodiny je bláznem ve svém vlastním světě. Malý David tvrdí, že může mluvit se svou matkou (která je již mrtvá), jeho otec Roger je vůči svému synovi naprosto nevázaný sukničkář a chamtivec, doktorka Hoffmanová je neúprosně fascinována Barnabasovým upírstvím, a dcera součastné majitelky sídla Carolyn je neúprosně zatočená ve víru hudby sedmdesátých let.

Všechno to do sebe zapadalo jako puzzle hollywoodských hvězd. Hudba, co doprovází film Vám ukáže všechny možné emoce a nálady, ale i vás uvede v dojem, že Tim Burton měl v úmyslu zbořit hradby předpovídatelných zápletek a rozuzlení. Také nesmím zapomenout na dokonalé pohledy kamery, kterých jsem se při filmu doslova nemohla nabažit. Každá část a každý detail filmu byl podroben pečlivému zkoumání a úpravám, aby z něj byl odstraněn každý nedostatek, a zbyly tak jen perfektní kousky, jaké mohou vzejít jen a jen od tohoto týmu.

95/100

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.